zaterdag 10 november 2018


“Chantecler “ uit Krimpen aan de lek wint Bietentocht 2018.
Na dagen op pad te zijn geweest met een grote groep klassieke zeilschepen bleek de “Chantecler” zich het best gemanifesteerd te hebben tijdens de Bietentocht 2018, en heeft de beruchte bronzeren bietenbel gewonnen. De Bietentocht is een eerbetoon aan de Zeeuwse geschiedenis waarbij zoveel mogelijk traditioneel varen, zoals ten tijde van de Beurtvaart, de winnaar bepaalt. Schipper Tom van Veen was trots op zijn bemanning, die trouw waren aan hun plicht, de koppen koel wisten te houden, en dapper de winden en de vermoeiende dagen trotseerde.
Vandaag de dag is de 108 jarige “Chantecler” een trots familie stuk die van vader op zoon is gegaan. Door het winnen van Bietentocht 2018 heeft zoonlief bewezen dat het schip in goede handen blijkt te zijn. De Chantecler was 1 van de 800 schepen die in de oorlogstijd de dreigende zeemijnen en verraderlijke sluipende duikboten trotseerde en moedig mee hielp bij de evacuatie van Duinkerke. Gelukkig heeft de “Chantecler” haar avonturen in de 20ste eeuw overleefd, en is dankzij de familie van Veen nog steeds sterk in de 21ste eeuw.
"Dit is het laatste artikel in de kranten verscheen en dat ik, hét PR meisje van de Bietentocht, had geschreven. Maar na 4 jaar merk ik dat mijn schrijf inspiratie opraakt, en ik steeds meer moeite krijg om vernieuwende ideeën te vinden voor onze website en publiciteit. Het is dus de hoogste tijd voor een nieuwe frisse wind!"
"Ik vond het super leuk om te doen, en wil iedereen bedanken voor alle kansen! Ik ben trots op onze Facebook pagina (met inmiddels 800 volgers!). En voelde me vereerd dat sommige berichten door 8.000 man werden gelezen. Maar voor mij is de tijd gekomen om andere uitdagingen te zoeken!'
BESTE BIETENTOCHT LIEFHEBBERS, WIE O WIE VOELT ZICH GEROEPEN OM MIJN TAKEN OVER TE NEMEN?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten